Unit 4-知识点七:视频选择、视频制作

4. Selecting video (视频选择)

4.1 locating materials (选择视频材料)

Program guides and directories can help keep you abreast of available materials in your areas of interest and guide you toward selection of materials best suited to your particular teacher needs.

4.2 appraising videos (评价视频材料)

After you have located some potentially useful videos ,your will want to preview and appraise them.

4.3 sponsored videos (赞助的视频材料)

    Private companies, associations, and government agencies sponsor videos for a variety of reasons. Private companies may make them to promote their products or to enhance their public image. But, you must always preview sponsored materials. They may deal with products not very suitable for certain instructional settings, for example, the manufacturing of alcoholic beverages or cigarettes.

5. Producing Video (视频制作)

    In-hpuse video refers to videos produced within one’s own classroom or company.

        摄录一体机( Camcorder )的不断发展,使得录制视频更加容易方便,摄录一体机可以被方便地带到实验室、教室、办公室、运动场、工厂的流水线车间、医院、学校周围甚至带到家庭里,记录第一手的材料。同时,该设备操作简单,像教师和学生这样的非专业人士都能够用它轻松地制作视频节目。

        内部制作的视频最大的优势在于可以提供即时回放的声音和画面。因而,内部制作的视频最适合于为以下活动提供及时反馈:小组动态讨论、运动技能训练、技能培训以及人际交往技能的培养等。

        自制视频还有其他方面的应用,包括:

      • 将学生自己设计的故事、歌曲和诗歌改编成戏剧;
      • 学生拍摄的几里路学校和邻里问题的纪录片;
      • 记录本地的居民传说;
      • 拍摄科学实验个安全技能的示范;
      • 在教室中放映参观访问的实况录像;
      • 介绍本地企业提供的职业信息。

5.1 Analog Video Production (模拟视频制作)

        视频制作需要摄像机、录音机、麦克风,有时还要用到一些编辑设备。

        标准的视频剪辑设备非常贵,使用起来也比较复杂。通常我们可以用一根连线把两台录像机链接起来,进行简单的剪辑。也可以用相同步骤从视频光盘或者录像带中转录。

5.2 Digital Video Editing (数字视频编辑)

        数字视频编辑指的是依靠计算机以及相关软件将视频拆分再拼接起来的一种视频制作方式。它叫做非线性编辑。

        通过特殊的视频传输线或火线,教师可以把摄录机与计算机连起来,将视频文件复制到计算机硬盘上。教师和学生不需要使用录像设备,直接在计算机上就可以进行视频编辑。计算机还可以作为显示设备。

        在制作自己的视频作品时,学生首先要锁定目标观众、确定相应的内容。这样的节目易于更新。

5.3 Develop Online Video Course

    Tools

      • 台湾讯联公司的串流大师(stream author
      • 中关村数据和科讯公司经销的丰景课程制作系统
      • 以太智和公司的课程制作系统
      • 江苏科建课程制作工具
      • 北京傲姿的课程制作工具
      • 网梯的课程开发工具
      • Presenter ONE
最后修改: 2018年11月2日 星期五 17:09